Simptomele stresului

Cu toții reacționăm la stres în moduri diferite.

Este important să ne cunoaştem limitele şi modul în care organismul nostru reacționează.
Sunt persoane care fac față stresului şi reuşesc să se descurce de multe ori mai bine sub presiune, însă altele se prăbuşesc în momentul în care sunt copleşite de responsabilități. Mai mult chiar, apar situații în care starea de stres e constantă și poate afecta fizic si psihic organismul.

  • Simptome cognitive:
    • Probleme de memorie
    • Pierderea puterii de concentrare
    • Pesimism
    • Anxietate.
  • Simptome emoționale:
    • Iritabilitate
    • Stare depresivă sau de nefericire
    • Senzația de copleşire
    • Senzație de singurătate sau izolare.
  • Simptome fizice:
    • Cefaleea
    • Dureri în piept
    • Diaree sau constipație
    • Frisoane
    • Dureri ale articulațiilor.
  • Simptome comportamentale:
    • Probleme de alimentație
    • Tulburări ale somnului
    • Ticuri nervoase
    • Predispoziție către vicii (alcool, țigări).

Ce poți face pentru
a te elibera de stres?

Iată câteva sfaturi care te pot ajuta să te eliberezi de stres, să lași deoparte gândurile apăsătoare, să te liniștești și să îți recapeți optimismul:

Gândește-te la momentele bune

Când gândurile ți-au rămas blocate la un eveniment neplăcut, stresant, încearcă să îți concentrezi atenția asupra unor evenimente și amintiri plăcute.

10 minute de pauză

Când ești stresat, e greu să vezi lucrurile în mod echilibrat. Dacă poți, eliberează-te din situația care îți provoacă stres și fă o scurtă plimbare pentru a te putea distanța și judeca cu calm.

Ai grijă la dietă

Ce alegi să mănânci poate avea o influență destul de mare asupra felului în care te simți. O dietă echilibrată te ajută să lupți cu stresul.

Puțină mișcare

Orice formă de mișcare ajută la reducerea stresului, prin simplul fapt că îți distrage atenția. Nu ai nevoie de un abonament la sală, de la o simplă plimbare în parc, până la mersul pe bicicletă și drumeții, orice iți face plăcere ajută.

Plănuiește în avans

Dacă deja știi că anumite situații – cum ar fi întârziatul – sunt o sursă de stres, plănuiește în avans și acordă-ți mai mult timp pentru a ajunge la destinație.

Testează-ți nivelul de stres

Răspunde la întrebările de mai jos și descoperă nivelul de stres resimțit și cât de în control asupra evenimentelor din viața de zi cu zi te simți.

Începe testul

În ultima lună cât de des ai fost supărat(ă) de apariția unui eveniment neprevăzut?

  • A.Niciodată
  • B.Rar
  • C.Uneori
  • D.Des
  • E.Zilnic

Cât de des ai simțit, în ultima lună, că nu poți controla lucrurile importante din viața ta?

  • A.Niciodată
  • B.Rar
  • C.Uneori
  • D.Des
  • E.Zilnic

În ultima perioadă cât de des te-ai simțit nervos(oasă) și stresat(ă)?

  • A.Niciodată
  • B.Rar
  • C.Uneori
  • D.Des
  • E.Zilnic

În ultima lună cât de des ai simțit că nu poți ține sub control problemele personale?

  • A.Niciodată
  • B.Rar
  • C.Uneori
  • D.Des
  • E.Zilnic

Cât de des ai simțit, în ultima lună, că lucrurile nu merg așa cum vrei?

  • A.Niciodată
  • B.Rar
  • C.Uneori
  • D.Des
  • E.Zilnic

În ultima lună cât de des te-ai simțit nelinistit/ă din cauza unor lucruri și evenimente pe care nu le poți controla?

  • A.Niciodată
  • B.Rar
  • C.Uneori
  • D.Des
  • E.Zilnic

În ultima lună cât de des ai simțit că se adună prea multe probleme și nu le mai poți rezolva?

  • A.Niciodată
  • B.Rar
  • C.Uneori
  • D.Des
  • E.Zilnic
1